Saturday, September 27, 2008

aku dah sem 7



sekejap je rasenye… aku dah sem 7 rupenye.. sem akhir di UPSI pastu aku prak pulak. tp xtau lg kat mane, kalu di buka di Kelantan, mati la aku…huhu. nak tau ape cite sem nie…

aku sem nie amik 4 subjek je.. classical mechanics, quantum mechanics, kaedah pengajaran kurikulum fizik n projek thesis. all about physics (my major)… perghhh.. gile penat. 1st week dah sibuk ngan projek thesis. mase tu rase cam dah minggu ke 7.. haha. mula2 agak stress coz aku terlibat lg ngan kelab astronomi aku. nk buat meeting tahunan. jadi s/u ni aku ingt bestla tp rupenye penat tahap 6.023×10^23 punye penat… nasib baik la sume dugaan nie dah lepas.. yg tak lepas lagi projek thesis aku, 3 subjek fizik aku.

alkisah classical mechanics nie… mula2 aku ingt lecturer yg akan ajar aku nie garang. punye la senyap mase die msk kelas. aku dah la suke duk dpn.. mmg tmpt tu utk geng2 aku je. sumeorg xnk duk dpn, xtau la nape… pastu ape soalan yg die tny pun aku xfhm… walaupun byk kali aku t’serempak ngan die mase blk n.9 tp sem nie baru die ajar kelas aku. die nk teach ktorg to b a physicist… perghhh, 1st time blaja mmg nk pecah kepale r.. tp dah 6 minggu aku blaja ngan die, alhamdulillah aku blh terima. die xctually sgt baik orgnya.. aku pun xpernah jmp lg lecturer yg dtg kuliah pakai sweater or kot ngan sarung tgn. pakai kasut sukan… dtg naik basikal or jln kaki.. bila aku tny En yg slalu tlg aku kt bengkel, die kate lecturer tu pakai camtu coz nk conserved energy. sbb blh kuarkan peluh… wah, mmg bagus. aku pun xt’fikir bende tu. lg satu, lecturer aku ni baik sgt rupenye, die sanggup sshkan diri utk tlg org lain, mulia sgt lecturer aku nie… aku syg sgt kt die as my lecturer la… umo same ngan ayah aku… 54 thn. hr nie 12hb 8 hari jadi die. aku xtau pun, room8 aku bgtau.. aku ingt nk bg present tp xtau nk bg ape… lg pun die laki, cam segan je.. xpe, nnt kalu aku t’serempak ngan die kt s’ban, aku belanja cendol leman dawi, haha. sedap cendol tue…

2 lg subjek yg aku amik iaitu quantum mechanics n kaedah pengajaran fizik ni aku xde problem la… stakat ni alhamdulillah. aku baru selesai projek ke sek, program KLINIK FIZIK. alhamdulillah semua b’jln seperti yg dirancg. quantum mechanics blh msk lg sbb prof aku ajar slow2. die penyelia projek thesis aku. aku sanggup korbankan mase cuti aku semate2 utk wat projek aku. seminggu tu cuti. kwn2 sume nk blk rabu nie… waaa, sedihnye.. pastu ngan macroteaching lg, mid term test lg, presentation… aku dah blh jd manusia yg busy 4 the whole sem aku kt sini, haha. meja aku pun dah xde rupe meja.. slalu je b’sepah. semlm ade org dtg la baru aku kemas kasi cantik… tp xde la sgt cantiknye… aku slalu tido lewat semenjak jd s/u. duit pun byk habis sbb print report, ketas keje, photostate lg.. nnt aku nk claim rm 100.00 la, haha. aci x? tp aku xde la kejam sgt… aku baik tau… k la.. nnt aku smbg lagi cite pasal aku sem 7 nie..

No comments: